Ako zlepšiť imunitu počas zimy?

snowy countryside with field in winter day
Photo by Nico Becker on Pexels.com

Všetci dnes veľmi radi riešia imunitu  a otázky s ňou súvisiace. V televízii vidíme denne veľmi veľa ponúkaných prípravkov na “zaručené ” zlepšenie imunity. Imunita je však komplexná záležitosť, ktorá sa nevyrieši zjedením jedného céčka denne.

Predstavuje schopnosť organizmu bojovať voči škodlivým baktériám a vírusom, ktoré napadnú naše telo. V nasledujúcom článku ponúkame triky a tipy, ako zlepšiť imunitu v zimnom období, a to celkom prírodne!

Ak je naša imunita výkonná, tak zlikviduje, tisíce malých votrelcov denne. Upravením životného štýlu môžeme veľmi markantne prispieť k zvýšenej imunite. A nemusíme denne do seba sypať 3 céčka v tabletkách.

Strava

Začnime s jedálničkom. Skúste zaradiť do svojho denného príjmu potraviny, ktoré sú naozaj zdravé. Sú to najmä kurkuma, cesnak, citrón, med, zázvor, čerstvé ovocie a zelenina. Tým, že do seba budeme dávať iba vyprážané a fast food jedlá bez výživových hodnôt, tak si nepomôže a naša imunita bude trpieť. Kombinácia zdravej stravy s bylinnými čajmi a obyčajnou pramenitou vodou  je skvelá. Ak toto všetko dodržíme, tak sa budeme cítiť lepšie. Samozrejmosťou je vynechať alkohol a fajčenie.

Pohyb na čerstvom vzduchu

Ak obohatíme svoje dni o pohyb na čerstvom vzduchu, prípadne začneme cvičiť, tak naša imunita sa nám tiež poďakuje. Najlepší je pohyb, pri ktorom sa spotíme. Beh je perfektný aj na čistenie mysle. Ak k pohybu pridáte aj otužovanie sa v studenšej vode, máte vyhraté! Prípadné meditácie, alebo cvičenie jógy, pilatesu vám tiež napomôžu k normálnemu fungovaniu imunity.

Povedzte NIE stresu

Nestresovať sa! To je najdôležitejšie. Všetky choroby pramenia zo stresu. Nestresovať sa ani kvôli Covidu, ani kvôli iným záležitostiam. Rodinné, pracovné, zdravotné problémy, niekedy sme neustále pod tlakom a stresom. Snažte sa ostať stále v pokoji. Radšej treba ísť na prechádzku, menší výlet, vyrozprávať sa priateľke, čo nás ťaží, prípadne sa poradiť so psychológom.

Obmedzte styk s chorými a neprekurovať miestnosti

Medzi  ďalšie  pravidlá, ako si posilňovať imunitný systém, patrí aj to, že by sme mali obmedziť styk s chorými ľuďmi. Určite nechodiť počas zimných mesiacov do prekúrených miestností plných chorých ľudí. Skôr sa treba snažiť o neustály prísun kyslíka do miestnosti. Teplota v izbe by nemala presiahnuť 20 stupňov Celzia.

Dostatok vitamínu D

Vedeli ste, že vitamín D je ešte silnejší a účinnejší ako C? Denne stráviť na slniečku pol hodinu, alebo si dopriať Déčko v potravinách, alebo v tabletkách je výborný recept na to, ako posilniť imunitu! Neváhajte a nebráňte sa slnku.