Čo robiť v karanténe, aby ste sa nezbláznili?

Posledné mesiace sme väčšinou doma kvôli karanténnym opatreniam a neustálej hrozbe Koronavírusu. Koronavírus nám zasiahol všetkým veľmi výrazne do života. Čo robiť, ak sme sa už ocitli v karanténe a nevieme, čo máme robiť 10 dní  ( možno aj viac ) zavretí doma ? Prinášame vám zopár super tipov, ako sa doma nezblázniť.

Ostaňte pozitívny a nesledujte každý deň negatívne správy o Koronavíruse

Internet a televízne správy nás doslova zaplavujú strachom a stresom. Šíria nepríjemný strach. Stále sa dozvedáme koľko nových infikovaných pribudlo, koľko hospitalizovaných, mŕtvych v priebehu dňa. Vypnite sa zo všetkých sociálnych sietí, vypnite rádio, televíziu, pozrite si radšej nejaký dokumentárny film, alebo vtipný  seriál. Verejné dianie pozerajte iba sporadicky a aj to iba pár minút.  Pozerajte iba to najnevyhnutnejšie. Vyhnete sa tak záplave negativizmu, poplašným správam a tiež tou najhoršiemu –  strachu.

Športujte alebo sa aspoň  prechádzajte!

Áno, dá sa cvičiť aj doma, alebo na svojej záhradke. Môžete cvičiť jógu, pilates, fit loptu alebo meditovať. Môžete si tiež zacvičiť  doma aspoň pol hodinu. Spomeňte si na cviky z telesnej výchovy. Budujete si tak lepšiu obranyschopnosť. Na internete nájdete mnohých trénerov, ktorí cvičia a ukážu vám mnohé  kvalitné cviky, niekedy dokonca v čase pandémie aj zadarmo. Cvičenie a meditácie sú perfektným zdrojom kvalitného duševného zdravia, tak sa im zbytočne nebráňte. Pomôže aj prechádzka v záhrade, pamätajte, čím viac nazbierate vitamínu D zo slnka, tým lepšie. Budete si budovať imunitu.

Zamestnáte ruky, tým pádom aj myseľ

Keď už naozaj neviete, čo robiť, aby ste sa nezbláznili, skúste si konečne nájsť čas na svoje koníčky, na ktoré ste nemali čas kvôli pracovnej vyťaženosti. Nikdy nie je neskoro začať s čítaním kníh, vyšívaním, samovzdelávaním v cudzom jazyku. Niektoré kurzy sú online, tak sa pustite do toho a neodkladajte to.

Neizolujte sa úplne, komunikujte aspoň cez telefón

Moderná doba nám umožňuje zavolať si kedy chceme, aj o polnoci. Môžete prevádzkovať videohovory, chaty s vašimi blízkymi, priateľmi. Zdieľajte s nimi svoje pocity v karanténe a neizolujte sa od okolia. Nebuďte sami so svojimi myšlienkami a skúste sa porozprávať so známymi a blízkymi. Rozprávanie vždy pomôže. Verte a pozitívne myslite.

 Vitamíny a zdravý životný štýl

Dostatočný spánok a prísun vitamínov D, C a B musí byť každý deň. Vybudujte si zdravý životný štýl, zdravý jedálniček a skúste v ňom zotrvať. Zdravý jedálníček by mal zahŕňať veľa ovocia, zeleniny, vitamínov, smoothies, zdravé jedlá väčšinou varené, nevyprážajte, nekoreňte a nesoľte zbytočne. Choďte skoršie spať, ráno skoršie vstaňte.  Spravte si denný harmonogram, ráno si zacvičte, najedzte sa raňajok, pripravte si chutný obed, komunikujte so známymi, prípadne pracujte.

Pozitívna nálada

Táto doba je veľmi náročná na psychiku. No vždy si musíte nájsť čas a dôvod na úsmev a smiech,  aby ste si udržali svoje psychické zdravie v pohode. Nemyslite negatívne. Sila myšlienky je neskutočne obrovská.

keď už nič nepomáha

Ak naozaj karanténu nezvládate po psychickej stránke, nehanbite sa a obráťte sa na psychológa, na internete existujú rôzne internetové poradne zdarma online, prípadne platení psychológovia a psychologické centrá. Odborníci vás už nasmerujú.

http://ochutnejturecko.cz/