TIPY NA ZDRAVÉ RAŇAJKY č.1

Tip č.1 Müsli

Táto tepelne neupravená zmes, ktorej základom sú ovsené vločky, patrí azda k najobľúbenejším jedlám všetkých priaznivcov zdravej výživy. Vďaka vysokému obsahu vlákniny je tento pokrm vhodný konzumovať ráno, pretože priaznivo pôsobí na trávenie a dodáva telu energiu počas celého dňa. Odporúčame najmä športovcom a fyzicky aktívnym ľudí.

 

Čas prípravy: 5 minút plus čas na odstátie, ideálne cez noc

Na základ potrebujeme (recept na jeden pohár, v tomto poradí):

– 50 g (pol hrnčeka) ovsených vločiek alebo lúpaných pohánkových krúp

– 1 ½ čajovej lyžičky chia semienok

– 100 ml mlieka/rastlinného mlieka

– 5 polievkových lyžíc bieleho jogurtu

– 1–2 polievkových lyžíc medu

Postup: Do pripravenej misky zmiešame všetky ingrediencie dokopy. Podľa vlastnej chuti pridáme med. V tomto prípade sa fantázii medze nekladú. Tieto zdravé raňajky môžete bez problémov kombinovať s rôznymi ingredienciami a príchuťami, čím docielite nové a nové chuťové zážitky.

Malá rada: Ideálne je, pripraviť si müsli večer do uzatvárateľnej nádoby a uložiť ho do chladničky. Hneď po zobudení odporúčame takto pripravené müsli z chladničky vybrať, aby nebolo príliš studené

Tip č. 2 Banánové lievance

Ďalším jednoduchým receptom je recept na prípravu banánových lievancov, ktoré si pripravíte z bežne používaných surovín. Táto alternatíva je v porovnaní s receptom na lievance ako ho obvykle poznáme oveľa zdravšia, pretože neobsahuje ani múku, ani mlieko. Na týchto lievancoch si pochutnajú aj ľudia s vysokým krvným tlakom, pretože banány sú známe znižovaním hypertenzie. Draslík obsiahnutý v banánoch napomáha prísunu kyslíka do mozgu, a preto tento recept ocenia aj ľudia s veľkou psychickou záťažou.  

Čas prípravy: 10 minút

Potrebujeme (recept pre 2 osoby):

   2 banány

  –  2 vajcia

  –  2 hrste malín alebo čučoriedok (môžu byť aj mrazené) alebo 1 banán

  –  1 lyžica kokosového oleja

  –  med (podľa potreby)

 

Postup:  Banán roztlačíme vidličkou na kašu a vymiešame s jedným vajíčkom. Z dvoch polievkových lyžíc pripravíme jeden lievanec. Na rozpálenej panvici opekáme na kokosovom oleji z oboch strán. Na vrch pridáme horúce maliny, čučoriedky alebo kúsky banánu. Posypeme pár lieskovými orieškami či strúhaným kokosom. Na záver použijeme med ako sladidlo.

Malá rada: Pokiaľ by ste mali chuť na zdravú „šľahačku” , zmixujte trocha tvarohu s bielym jogurtom a medom. Dobrú chuť 🙂 

Ivana K.
Autorka článku
Translate »